Esteu aquí: Inici Bloc Activitats realitzades durant l'Arduino Day

Activitats realitzades durant l'Arduino Day

Tallers, xerrades i demostracions realitzats dissabte 2 d'abril durant l'Arduino Day

El passat dissabte 2 d'Abril es va celebrar el Genuino Day. Aquest any s'ha celebrat la tercera edició d'aquest esdeveniment de caràcter mundial i l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa hi ha participat al igual que en les edicions anteriors. Enguany, el canvi més significatiu és el relatiu al seu nom, ja que en les edicions anteriors aquest esdeveniment era conegut com Arduino Day i en aquesta edició, degut a problemes amb el registre de la marca Arduino, únicament ha mantingut aquest nom en els Estats Units, mentre que la resta del món ha passat ha anomenar-se Genuino Day.

Arduino/Genuino és una plataforma de hardware obert, que permet el disseny i creació de projectes electrònics programables, d'una manera molt fàcil, intuïtiva i econòmica. És de fet, un eina de democratització en l'aprenentatge de la tecnologia, ja que posa a l'abast de estudiants, professionals i aficionats el coneixement de tot un col·lectiu que creix any rere any.

A Manresa, aquest esdeveniment ha reunit a una trentena de persones que han realitzat tallers d'iniciació, han pogut veure de prop algunes propostes i projectes realitzats amb Arduino i han intercanviat opinions i experiències.

El Taller d'Iniciació estava indicat per introduir a nous usuaris. Mitjançant la realització de set pràctiques diferents, amb un nivell de dificultat creixent, es van mostrant aspectes diversos sobre programació, electrònica i interacció amb el món físic.

Arduino Day 2016 taller

En les demostracions es van presentar alguns exemples de aplicacions emprant Arduino. Per exemple, una maqueta d'un gira-sol que es mou buscant el nivell màxim de radiació solar, per tal d'alimentar un panell solar. També es van mostrar una petita estació meteorològica, un instrument musical que es controla amb la posició de la mà, una maqueta per a la realització de pràctiques de regulació i control electrònics o una antena capaç de ajustar-se a distància.

Arduino Day 2016 demos

En la presentació de projectes es va poder escoltar les explicacions de Domingo Alcalá sobre «Ús d'Arduino en programació multitasca» i també la presentació dels projectes desenvolupats pel col·lectiu Pensactius de Manresa.

Arduino Day 2016 demos xerrada 1 Arduino Day 2016 demos xerrada 2

El perfil dels assistents ha estat, com cada any, molt variat. Estudiants d’ESO, de batxillerat o universitaris, així com enginyers, docents d’àrees tecnològiques i aficionats s'han apropat aquest dissabte a gaudir d'un matí i compartir coneixements.