Esteu aquí: Inici Bloc Àlex Catllà guanya una beca Talentum

Àlex Catllà guanya una beca Talentum

Àlex Catllà, estudiant iTIC, guanya una beca Talentum de Telefònica. En aquesta entrevista ens explica qui és i en què consisteix la beca que ha guanyat.
Àlex Catllà guanya una beca Talentum

L'Àlex a Waira BCN

Àlex, explica'ns una mica qui ets.

Nascut a Manresa sempre he estudiat prop de casa i en el moment de triar la carrera universitària vaig sentir parlar d'un nou grau que es començaria a impartir a l'escola politècnica superior d'enginyeria de Manresa: l'enginyeria iTIC. Així que tot i venir de batxillerat científic i no tenir coneixements d'informàtica i d'electrònica, vaig decidir que podria ser interessant i realment vaig encertar, ja que em va obrir tot un món desconegut fins aleshores que avui dia m'apassiona, ja que el meu hobby és la meva feina.

Què són les beques talentum?

Actualment Telefònica té 14 acceleradores de startups en 12 països, anomenades com acadèmies Wayra. En aquestes acadèmies el que es fa és ajudar a desenvolupar idees tecnològiques innovadores proporcionant oficines, finançament, infraestructures, contactes, visibilitat i proporcionant becaris de la beca Talentum. En el meu cas la beca atorgada és per participar en una de les 9 startups que hi ha a l'acadèmia de Wayra Barcelona per ajudar a desenvolupar el projecte durant 6 mesos. La startup amb la qual estic treballant és Infantium, és una plataforma web i mòbil d'aprenentatge adaptatiu que personalitza l'educació d'infants utilitzant continguts de tercers, la plataforma respon en temps real a les debilitats i fortaleses de cada infant recomanant continguts per crear rutes d'aprenentatge individualitzades.

Per què vas presentar-te a les beques talentum?

Realment va ser tot bastant ràpid. Rosa Argelaguet, Directora del departament de disseny i programació de sistemes electrònics, ens va informar sobre l'existència de la beca tot i que el termini d'inscripcions era bastant ajustat, ja que es finalitzava l'endemà. El fet va ser que m'hi vaig apuntar i a poc a poc vaig anar passant diferents fases de selecció fins al moment que van informar de què m'havien atorgat la beca. La possibilitat que proporciona aquesta beca és el de tenir una primera experiència professional i en un lloc tan atractiu com és una startup, tenint en compte que actualment encara em queda un any per finalitzar els estudis vaig creure que podia ser mol enriquidor, tenir una experiència laboral desenvolupant algun projecte del sector TIC, a més de la diferent formació que es proporciona a través de la beca.

Quina serà la teva activitat relacionada amb la beca?

Les tasques que realitzaré en el marc de desenvolupament d'Infantium principalment són les tasques relacionades amb el frontend de l'aplicació web. Desenvolupant la interfície amb la que tindran contacte els usuaris. És on els pares dels nens podran observar quin és l'estat del seu fill, quines són les debilitats i els punts forts d'aquest i les diferents recomanacions de llibres, apps i vídeos segons les característiques del seu fill.

Com a estudiant de darrer curs d'Enginyeria de Sistemes TIC, quina valoració fas de la formació que has anat rebent?

Tenint en compte que les tasques que desenvoluparé en aquest projecte són d'un camp bastant específic el fet d'aprendre coneixements de tres camps com són l'electrònica, la informàtica i les telecomunicacions, però no només limitar-se a tenir coneixements de les tres branques sinó portar a terme l'exercici de combinar els tres camps en diferents projectes durant els cursos són el que valoraria més positivament, ja que proporciona la facilitat per quan aprenguem nous conceptes siguem capaços d'integrar-los i el que s'intenta entrenar és el fet que tinguem l'habilitat d'aprendre nous coneixements de forma ràpida, ja que en un entorn laboral no sempre s'utilitza les eines apresse durant la carrera però el que si s'aprèn, és la facilitat per adaptar-se als requeriments en cada cas.