Esteu aquí: Inici Bloc Com va anar l'Arduino Day?

Com va anar l'Arduino Day?

Moltes activitats i elevada assistència per l'Arduino Day celebrat a l'EPSEM

El passat 28 de març es va celebrar l'Arduino Day, un esdeveniment a nivell mundial destinat a aplegar la comunitat d'Arduino i projectes de tot tipus. Des de l'EPSEM ens vam voler afegir a aquest esdeveniment per segona vegada i ho vam fer organitzant una sèrie de propostes destinades a assol·lir els objectius que s'han marcat els organitzadors a nivell mundial, tot promocionant l'ús de Arduino i les TIC. Per fer-ho es van realitzar tres activitats diferents.

Es va començar amb un Taller d'iniciació a Arduino. Aquest anava destinat a qualsevol persona interessada en aprendre com treballar amb aquesta plataforma. El taller va ser un èxit i es van cobrir totes les places disponibles molt ràpidament. Es van fer un total de sis pràctiques guiades, amb un nivell de complexitat progressiu, afegint en cada muntatge nous conceptes físics, electrònics o de programació. Al curs hi van assistir professors i alumnes tant de secundària i batxillerat com universitaris. També hi van assistir professionals del món pedagògic.

Arduino Day taller 2015

Es va continuar amb demostracions de muntatges i pràctiques amb Arduino. Es van mostrar alguns dels muntatges realitzats a l'EPSEM per alumnes en les assignatures del Grau en Enginyeria de Sistemes TIC. Alguns d'aquests són pràctiques habituals, d'altres projectes d'assignatures. També es van presentar altres exemples de forma breu.

Arduino Day demos 2015

Dins de la presentació de projectes que es va fer a continuació, es va convidar a tothom que volgués a presentar els seus invents i muntatges. La resposta va ser molt bona i varem poder gaudir de la presentació de quatre fantàstics projectes.

L'Arnau Gris, estudiant de batxillerat, ens va mostrar la seva maqueta de casa domòtica. Aquest projecte estava realitzat amb dos plaques d'Arduino: una d'elles funcionant connectada a un ordinador amb Scratch (S4A) i l'altra de forma autònoma com a servidor web. La seva casa domòtica és capaç d'obrir i tancar llums, obrir portes i posar el reg del jardí en marxa.

Arduino Day projectes Gris 2015

Instròniks, són el Marc Sibila i el Jordi Divins. El seu projecte pedagògic tracta de portar la programació a les aules a través de la música, o potser de portar la música a les aules a partir de la programació? Sigui com sigui ens van mostrar els seus instruments prototipats a partir d'Arduino i com a fent sorollets amb aquests, són capaços d'engrescar als seus estudiants.

Arduino Day projectes Instròniks 2015

El José Àngel Velasco ens va portar un interessantíssim projecte. El seu "Lap timer amb GPS". Es tracta de un giny per equipar als vehicles en competició en un determinat circuit, de manera que els propis pilots poden controlar la marca de temps que fan per volta. I això controlat per GPS i amb un cost prou baix per tal que els aficionats a les curses puguin adquirir-lo o fer-lo ells mateixos.

Arduino Day projectes Velasco 2015

Els nois de 4t d'ESO de la Salle de Sant Celoni ens van portar el seu projecte que consisteix en un drone comercial, equipat amb una placa d'Arduino sensoritzada amb diferents paràmetres: temperatura, humitat, radiació... Totes les dades recollides són gravades dins d'una tarja de memòria, que poden llegir posteriorment i avaluar-ne els resultats. Les mesures que s'obtenen són adaptades per impartir altres matèries, per exemple estadística.

Arduino Day projectes Salle 2015

La presentació de projectes i demostracions també va ser tot un èxit i l'aula es va quedar petita per a tots els assistents, els quals van sortir molt satisfets de la fabulosa presentació de projectes.

El nivell que hi ha hagut aquest any durant l'Arduino Day ha estat molt bo i el llistó està ara molt alt. Què farem en la propera edició?