Esteu aquí: Inici Bloc Finalitzada amb èxit la segona edició del dia de les noies a les TIC

Finalitzada amb èxit la segona edició del dia de les noies a les TIC

Per segon any consecutiu s'han realitzat a l'escola activitats per celebrar el dia de les noies a les TIC.

Ja es va dur a terme la segona edició del dia de les noies a les TIC amb la realització a la UPC Manresa de diverses activitats de l'àmbit de les TIC.

En primer lloc es va fer una presentació de la jornada acàrrec de Rosa Argelaguet, directora de l'EPSEM (Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa) i Pere Palà, director del DiPSE (Departament de Disseny i Programació de Sistemes Electrònics). Se'ls va explicar el valor que poden aportar les noies a les enginyeries TIC i també alguns exemples de projectes duts a terme dins el Grau en Enginyeria de Sistemes TIC.

Foto noies TIC presentació 2015

A continuació es va fer el taller d'aplicacions mòbils, on les noies van poder dissenyar un joc d'invasió alienígena i una altra aplicació de dibuix tipus pant. El taller el va fer la Mireia Izquierdo, estudiant de quart curs d'Enginyeria de Sistemes TIC, amb l'ajuda d'altres estudiants del grau.

Foto noies TIC taller 2015

Per acabar, es van fer dues xerrades. La primera, a càrrec de Rosa Maria Martín, directora tècnica de l'Inlab FIB, tractava del paper de la dona a les enginyeries TIC, i va explicar l'experiència de diverses noies que treballen en l'àmbit TIC. La segona, a càrrec de Gemma Malet i Laura Pratsobrerroca, que van explicar el cas d'èxit de l'empresa on treballen, Planet Factory, que es dedica a dissenyar aplicacions per mòbils.

Foto noies TIC xerrada 2015

Al final, vam obsequiar les noies assistents amb un pal de fer selfies, patrocinat per les empreses Deim i e-dret.

Foto noies TIC grup 2015

La jornada, igual que la de l'any passat, va ser tot un èxit de participació, amb una cinquantena de noies, que és la cabuda màxima que podem acceptar, però hi havia més inscripcions que van quedar fora. Hi van assistir instituts de Manresa, Berga, Castellar del Vallès i Molins de Rei.

Esperem que accions d'aquest tipus serveixin per animar cada vegada més noies a estudiar enginyeries de l'ambit TIC.