Esteu aquí: Inici Bloc L'EPSEM col·labora amb la LAN Party de l'Institut de l'Ebre de Tortosa

L'EPSEM col·labora amb la LAN Party de l'Institut de l'Ebre de Tortosa

El professor Jordi Bonet va explicar com es transmeten dades i com es pot fer que un robot actui a distancia desde un ordinador o un mòbil.
L'EPSEM col·labora amb la LAN Party de l'Institut de l'Ebre de Tortosa

Maqueta de sensorització

25.05.2013

Aquest dissabte 25 de maig l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa ha col·laborat en la LAN Party organitzada per l'Institut de l'Ebre de Tortosa. Concretament, el professor del grau iTIC Jordi Bonet, va  fer una xerrada titulada "Observa i actua amb el teu mòbil".

Amb aquesta conferència es pretenia explicar com, a distància -amb un PC o amb el mateix mòbil-, pots tenir dades (so, temperatura...) i pots fer que un robot actuï (escrigui, obri una aixeta...) d'un altre lloc. Per poder il·lustrar-ho va mostrar una maqueta que tenen a l'EPSEM de sensorització i actuació a distància i va explicar les parts que tenia i com funcionaven. Aquesta maqueta té un sensor de so i detecta si hi ha molt o poc soroll en una sala i té un robot que dispensa aigua quan se li dóna l'ordre. Tot plegat es controla des d'una pàgina web a la qual s'hi pot accedir des d'un PC o des d'un mòbil.

La quarta edició de la LAN Party de l'Institut de l'Ebre de Tortosa ha tingut lloc els dies 24 i 25 de maig i ha estat organitzada per la Família professional d'Informàtica i Comunicacions del centre, l'Associació d'usuaris Guifi.net i Linux Terres de l'Ebre i l'empresa Visualweb.

Les LAN parties o festes de xarxa d’àrea local son esdeveniments que reuneixen a un gran nombre de persones amb els seus ordinadors personals per a jugar, compartir i intercanviar informació, a més de per poder conèixer gent amb unes aficions comunes, fer amics i aprendre sobre aspectes tecnològics, gràcies a les xerrades, demostracions i tallers que es realitzen paral·lelament.