Esteu aquí: Inici Bloc Una cinquantena de noies assisteixen al dia de les noies en les TIC

Una cinquantena de noies assisteixen al dia de les noies en les TIC

Avui s'ha celebrat el dia de les noies en les TIC a l'EPSEM amb una cinquantena d'assistents d'escoles de Manresa i altres comarques properes.

La jornada ha estat un gran èxit. S'han rebut prop de 100 inscripcions, però no totes s'han pogut acceptar. Finalment han assistit a la jornada quasi una cinquantena de noies, majoritàriament de Manresa, però també n'han vingut de Sant Vicenç de Castellet, Berga o Terrassa per exemple.

Foto noies TIC presentació

Després d'una breu presentació de l'acte a càrrec de Rosa Argelaguet, directora del Departament de Disseny i Programació de Sistemes Electrònics (DiPSE), les noies han fet el taller de programació d'aplicacions per mòbils. Han programat alguns jocs senzills que podran utilitzar en el seu mòbil, i amb els coneixements adquirits es poden atrevir a programar-ne d'altres. Així han fet una introducció a la informàtica, una de les àrees de les TIC, i han vist una petita mostra del què podrien aprendre si cursessin una enginyeria d'aquest àmbit, com seria l'enginyeria de Sistemes TIC (iTIC) que es fa a l'EPSEM. El taller ha estat preparat i realitzat per l'Àlex Catllà, estudiant de 4t curs iTIC, amb la supervisió del professorat i PAS del DiPSE i la col·laboració de les noies que estudien iTIC i el Centre de Càlcul de l'EPSEM.

Foto noies TIC taller

En acabar el taller, han pogut escoltar l'Anna Puig, enginyera tècnica de telecomunicacions que treballa a Selba, que ha explicat la feina que fa a l'empresa, les seves impressions com a dona enginyera de l'àmbit TIC i ha donat alguns consells per engrescar les noies a fer enginyeries d'aquest àmbit.

Foto noies TIC xerrada

Al final, hem pogut regalar una samarreta commemorativa de la jornada a totes les assistents gràcies a la col·laboració de Deim i e-dret.

Foto noies TIC samarreta

Fem una valoració molt positiva de la jornada i esperem que les noies s'ho hagin passat bé i valorin la possibilitat d'estudiar enginyeries de l'àmbit de les TIC.